Dag 11 - Geiranger

2 augustus 2018 - Geiranger, Noorwegen

Gisterenavond besloten dat we vandaag een dagje naar Alesund zouden gaan. Dat hadden we al willen opnemen in de route toen we deze thuis uitstippelden, maar omdat we ook al naar Bergen gingen, hebben we dit uiteindelijk niet gedaan. Vandaag dus dan toch maar. Het is tenslotte maar 100 kilometer. Nu is 100 kilometer in Noorwegen niet een dik uur rijden, maar in dit geval ruim 2 uur rijden. En ook nog met een veerboot naar de overkant om de reis te vervolgen, waarvan de kosten 18 euro voor een enkele reis zijn van 15 minuten!

Maar eerst 's morgens weer een paar foto's van het 2e cruiseschip dat richting Geiranger vaart. De eerste ligt al weer in de haven.

_DSC4996

_DSC4999

_DSC5001

Als eerste gaan we naar het dorp om ons ontbijt te halen. Er is een heerlijke bakker met lekkere broodjes, croissantjes en koekjes. In het dorp is het al erg druk. De eerste toeristen van de boot zitten al in de Hop On, Hop Off bussen en gaan met boten het water op. Ook verhuren ze kleine Renault autootjes waar je met 2 man in kunt (1 voor en 1 achter), maar daarvan morgen een foto.

_DSC5004

Na ruim 2 uur rijden zijn we in Alesund. De zon schijnt weer volop en ook hier is het druk. Er liggen ook hier een aantal cruiseschepen in de haven en ook de 'Independence of the Seas', die gisteren bij ons in de haven lag. Het is echt een bizar groot schip!

_DSC5006

_DSC5036

Alesund is een bekend Art Nouveau stadje. De huizen zijn erg mooi! We hebben dan ook de nodige tijd in de haven en in het stadje rondgewandeld en foto's gemaakt. Foto's maken van de huizen in het stadje zelf was lastig. Er lopen allemaal draden boven de weg voor de verlichting en de elektriciteit en het licht valt niet altijd goed. Maar ja, ben ook een beginnende fotograaf, dus Pieter zal straks wel mooie plaatjes van deze huizen hebben!

_DSC5008

_DSC5010

_DSC5011

_DSC5012

_DSC5015

_DSC5016

_DSC5019

_DSC5030

En natuurlijk ook nog weer een trol gezien!

_DSC5028

's Avonds bij terugkomst blijkt er nog een 3e cruiseschip in de haven te liggen. De Aida Sol. Het vorige schip was de Aida Aura.

_DSC5041

_DSC5043

Morgen verlaten we Geiranger na 3 nachten in onze cabin. Camping 'Feriesenter Geiranger' was een erg mooie camping. Niet alleen de cabin en het mooie, ruime terras waarop we konden zitten, maar door de plaats van de cabin was er ook altijd iets te zien op het water.

Vanuit Geiranger gaan we morgen via Olden naar Gryta. Daar hebben we weer een cabin voor 1 nacht.

1. BC:
    2 augustus 2018
    Noorwegen spiegelt wel....
  2. Petra:
    2 augustus 2018
    Ja. En ook vandaag weer zeer veel spiegel foto's !
  3. Gerda:
    3 augustus 2018
    Jullie zien wel veel zo zeg! Lekker genieten met zn 4tjes! Wij genieten in Kroatië van zon, zee en varen. De laatste week komen de kids nog met zn 4tjes.
    Have fun! Groetjes Jantinus en Gerda.