Dag 6 - Bergen

27 juli 2018 - Bergen, Noorwegen

Vanmorgen vroeg rustig wakker geworden in ons hotel in Bergen. Als eerste naar het ontbijt. Dit is zeer uitgebreid met allerlei eiergerechten, bacon, worstjes, verschillende soorten brood met beleg, yoghurt me allerlei soorten muesli, etc. Zelfs broccoli, aardaardappelen, gehaktballetjes en zalm. Dingen die ik niet echt bij een ontbijt thuis vind horen. We zijn niet echt van het ontbijt, maar toch, een bakje yoghurt met muesli, die hier echt lekker is en waar volgens Lisa wel een paar pakken van mee naar huis gaan, wil altijd wel.

Dus met een volle maag op pad voor onze 2e dag in Bergen. En dat viel eigenlijk een beetje tegen. Wij hadden er na Stavanger wel wat meer van verwacht. Wel een flinke wandeling door verschillende gedeelten van Bergen gemaakt.

Nu hadden we gisteren al het nodige gezien:

Bryggen, de geschilderde koopmanshuizen aan de haven

Gamble Bergen: een openluchtmuseum dat uit tientallen houden huizen bestaat die een beeld geven van het leven in Bergen in de 18e en 19e eeuw

Floibanen: een kabelbaan die je vanuit het centrum van Bergen naar de top van de berg Floien brengt.

Dus maar een dag rustig aan gedaan en 's middags even rustig in de hotelkamer gelegen. Het was vandaag in Bergen ook erg warm, 32 graden, dus dan even wat verkoeling in de hotelkamer ook wel prettig.

Vanavond nog een laatste avondwandeling gemaakt en dan gaan we morgen na het ontbijt weer veder met de rondreis. Naar Vangsnes, waar bij Myrkdalen het landschap erg mooi moet zijn en we mogelijk nog sneeuw te zien krijgen.

Nog een paar foto's van Bergen:

_DSC4738

_DSC4708

_DSC4704

1. Corine:
    27 juli 2018
    En vanavond ook een bloedmaan boven Bergen ??
  2. Petra:
    28 juli 2018
    Nee. We hebben geen bloedmaan gezien. Mooie foto's!