Malta - Dag 1 - naar Bugibba

20 oktober 2019 - Buġibba, Malta

Zaterdagmorgen vroeg vertrokken naar Malta. Voor het eerst vanaf Eindhoven gevolgen want alleen vanaf hier kun je rechtstreeks op Malta vliegen. Ik vond het zeer prettig. Het gaat allemaal net wat sneller als op Schiphol. Boardingpassen thuis al geprint, dus na de controle van de koffer en tassen en een ontbijt konden we om kwart voor 10 al naar de gate en het vliegtuig in.

IMG_0152IMG_0167

Deze keer niet met zijn vieren op pad, maar Lisa en ik. Nog een cadeau voor het slagen op de Havo, waar voor de zomer nog niet iets van gekomen was. De keuze van LIsa was Malta en als ik haar voorbereidingen mag geloven is er genoeg te zien.

Na een rustige vlucht van bijna 3 uur landen we op Malta. Alleen handbagage, dus al vrij snel staan we bij de balie voor het ophalen van de auto. We hopen op een kleine auto want dat lijkt ons leuker op het eiland. En ja hoor, een Toyata Aygo. Eerst de nodige foto's van de auto want er zitten nogal wat deukjes en krassen op. Op het getekende formulier van de verhuur staan naast het plaatje van de auto op elke hoek en kant wel strepen. Er is geen hoek of kant die nog netjes is. Dit zegt al iets over hoe er hier mogelijk gereden en geparkeerd wordt.

De koffers achter in de auto en op pad. Tja, dan begint het avontuur al, want op Malta rijden ze links. En dat is toch echt wel even wennen. Gelukkig zijn er veel rotondes waardoor je toch net iets makkelijker aan de juiste kant rijdt en op de juiste wijze af slaat. Moet je op een gewone kruising nl. rechts dan moet je een grote bocht nemen en uit gewoonte wil je dan wel eens de binnenkant pakken. Gelukkig heb ik een goed copiloot, die ook net haar rijbewijs heeft, dus mooi mee kan kijken. Ook is ze handig als TomTom, want die zit niet in de Aygo. Wel een airco en die mag ook gelijk aan. Een korte broek en shirt hebben we als 1e al aangetrokken bij aankomst. Het is 25 graden en zonnig.

Voordat we naar ons hotel in Bugibba gaan, gaan we eerst naar Mdina, een plaats op het lijstje van Lisa. Na heuvel op met de Aygo, wat niet mee valt als je halverweg stil komt te staan in de rij en met de handrem/gas weer verder moet, vinden we een parkeerplaats. Helaas vol, maar de parkeerwachter geeft aan dat er nog wel een plekje is langs de stoeprand. Twijfel, maar daar dan toch maar de auto neer gezet want alle normale vakken zijn vol. Parkeerkaartje halen hoeft niet, je geeft de parkeerwachter een vrije bijdrage. De man maar 2 euro gegeven en toen de stad in.

Mdina is echt een hele mooi, oude stad, Mooi huizen, prachtige balkons en hele mooie deuren. We hebben dan ook veel deuren gefotografeerd! Na een late lunch buiten op het terras op weg naar ons hotel in Bugibba, hotel Park Lane. Bugibba is een echt toeristenoord. Druk, de bekende winkels en een strand met boulevard zoals je dat op een vakantie eiland ziet. Het hotel ligt dan ook midden in alle drukte, al hebben we daar op onze kamer geen last van.

IMG_0271IMG_0275

IMG_0311

Het restaurant voor de lunch. Erg leuk!

IMG_0337

IMG_0332

Deuren

IMG_0357IMG_0359IMG_0370IMG_0372IMG_0375IMG_0386IMG_0389

IMG_0399

En hele mooie straatjes.

IMG_0361

Op weg naar Bugibba nog even gestopt voor het maken van een foto van een bloeiende cactus.

IMG_0403

Spullen uitgepakt en even rondgekeken. Paar boodschappen gedaan want we hebben een apartement met eigen keuken. Vanwege de late lunch dus maar een paar broodjes gegeten en op tijd op bed. Morgen is er weer een dag en staat Valetta, de hoofdstad, op het programma.

Het zwembad op de bovenste verdieping van het hotel.

IMG_0418

En 's avonds nog even foto als we langs het strand wandelen.

IMG_0427

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    21 oktober 2019
    Hoi Lisa en Petra, leuk om jullie zo weer te volgen. Heel veel plezier met z'n 2 tjes. Lekker van genieten!! 👊😘🙋‍♀️
  2. Pieter:
    21 oktober 2019
    Het begin ziet er al veelbelovend uit. Héél veel plezier samen en vooral genieten ;-)
  3. Erik & Marianne:
    Hoi Petra en Lisa,
    leuk dat jullie ons weer laten meegenieten.
    Morgen gaan wij ook naar een eiland: Texel
    Veel plezier!