Malta - Dag 2 - Valetta en wederom Mdina

20 oktober 2019 - Valletta, Malta

Vanmorgen eerst rustig wakker worden en toen op weg naar Valetta, de hoofdstad van Malta. Ook dit is een mooie stad. Vooral de balkons zijn hier erg mooi en elk huis heeft eigenlijk zo'n balkon. Veelal in blauw of rood, maar soms ook in andere kleuren zoals paars. Ook hier net als in Mdina mooie huizen en straten, maar toch wat anders omdat er in de huizen ook winkels zitten en die zie je in Mdina niet. Behalve een winkel die glas verkoopt of ijs, maar meer zijn er niet.

Na het ontbijt wandelen we door de stad.

IMG_0467

Ook hier weer deuren. Deze had Lisa op internet gezien, dus wij met Google Maps op zoek naar de juiste straat. Dan is Google Maps, ook als TomTom, echt wel handig!

IMG_0569IMG_0544

IMG_0549

In Valetta niet zo heel veel foto's gemaakt. Veel mensen, wat het maken van mooie foto's lastig maakt. Waarschijnlijk gaan we donderdag of vrijdag nog wel een keer, dus wie weet dan.

Na een aantal uren wandelen door de stad en een ijsco met macaron en weer terug naar de auto.

IMG_0629

Via de kustweg rijden we terug naar ons hotel. Daar nog even bij het zwembad gelezen en een boek gelezen want het was wederom heerlijk weer.

's Avonds met de auto naar Mdina. In het donker terug, want om half 7 gaat de zon onder. Dat viel reuze mee! We kennen de weg naar Bugibba ondertussen al aardig en hebben de 1e herkenningspunten. Het was minder druk dan gisteren, dus het maken van foto's zonder mensen ging een stuk makkelijker!

IMG_0651IMG_0656IMG_0663

IMG_0672

IMG_0677

IMG_0716

De ingang bij het restaurant waar aten. Het was niet echt een restaurant, maar een plek waar vooral veel taart gegeten werd, waar ze ook om bekend staan. Op de kaart stond lasagne en dat smaakte prima. Als toetje taart, wat bijna iedereen deed, ging er bij ons niet meer in, maar niet getreurd, je kon ook taart meenemen. Dus met een doos met twee stukken taart, chocoladetaart en carrot cake, terug in de auto naar het hotel. De carrot cake is op, de chocoladetaart hebben we voor morgenavond bewaard.

IMG_0717

0Morgen vroeg op (voor vakantie). Om half 10 worden we opgehaald. We gaan een dagje met een boot naar o.a. Comino en de Blue Lagoon. Comino is een klein eiland waar normaal maar 3 mensen wonen. Alleen in de zomer wonen er meer mensen. Er is geen auto op het eiland, alleen maar natuur, strand en een aantal hotels. Hierover morgen meer!

1. Pieter:
    21 oktober 2019
    het lijkt wel 'plaatjes schieten' tussen het eten door...