Malta - Dag 3 - Blue Lagoon

21 oktober 2019 - Comino, Malta

Vandaag een dagje met de boot op pad. Om half 10 opgehaald bij het hotel om naar de boot te rijden. Klein stukje, want de boot lag hier in Bugibba in de haven. Bij de boot aangekomen, de Seahorse, mochten we groepje voor groepje de boot op. Allemaal een persoonlijk welkom van de kapitein. Tja, dan ben je dus wel een uur verder voordat de boot ook echt vertrekt. Gelukkig lagen er kussens op het middendek en kon je heerlijk in de zon liggen, dus daar maar mee begonnen voor vandaag. Naast ons ook een Nederlandse moeder die met haar kinderen op reis was, maar in dit geval niet met 1 dochter, maar met 3. Dus onderweg genoeg te kletsen.

seahorsemain1470059682(niet door ons gemaakt, vergeten, maar van internet)

We zijn niet de enige boot in de haven. Er vertrekken nog drie boten. Ik had gedacht dat het wel mee zou vallen met de drukte rond deze tijd van het jaar, maar dat was dus niet zo. Alle boten ziten vol met mensen. Dat belooft wat voor straks als we bij de Blue Lagoon zijn.

Via de kust  van Comino met mooie rotspartijen en grotten varen we eerst naar Gozo.

IMG_0763IMG_0772

IMG_0783

IMG_0819

IMG_0842

in Gozo gaan een aantal mensen van boord. Wij niet omdat we Gozo morgen zien als we zelf naar het eiland rijden voor ons volgende logeeradres.

En dan varen we de Blue Lagoon in. Tja, het is echt wel heel mooi, maar als ik al die mensen en boten zie wordt ik niet echt heel blij. Het kleine strandje dat er is ligt vol met mensen tot de rotsen naar boven aan toe. De kapitein van de boot geeft ook al aan dat als je een beetje rust wilt je beter naar links kunt lopen als je de boot af gaat en niet naar de rechts. En dan is het toch wel weer een toeristische trekpleister waar ik niet echt blij van wordt. Ja, mooie foto's met heel mooi blauw water, maar hier hoef ik niet 2,5 uur te blijven en dat doet de boot wel. Dus eerst maar naar links en zwemmen want het is er zeker warm genoeg voor.

IMG_0874

IMG_0878

IMG_0907

Na het zwemmen zitten we een tijdje in de zon op de rots die je op de foto hierboven ziet, maar na een uurtje besluiten we toch maar weer op het dek van het schip te gaan liggen. Dat ligt toch wel net zo prettig. En we zijn niet alleen. Er zijn al meer mensen die het wel prima vinden en gewoon lekker op de boot gaan zitten en vanaf de boot gaan zwemmen.

Rond vier uur varen we verder, terug naar Bugibba via de andere kant van het eiland. En daar vind je eigenlijk de mooiste grotten. We hebben geluk dat we dicht bij de rotsen kunnen varen. Normaal in deze tijd van het jaar is de zee niet rustig genoeg om dit te kunnen aan deze kant van het eiland.

IMG_0926

IMG_0950IMG_0977IMG_0995IMG_1002

Je zou er nu kunnen zwemmen, maar de boot stopt niet. Normaal in de zomer kan dit ook niet volgens de kapitein, want dan ligt het vol met boten. En dat terwijl ik het nu al druk vind!

Terug in het hotel eerst maar even wat eten maken. We maken de restjes in de koelkast op en dat smaakt ons prima. De eetgelegenheden in de buurt vinden we niet echt leuk, gezellig. Uit eten gaan we morgenavond op Gozo, in Xlendi, wel weer doen. Daar lijken volgens internet wel een aantal leuke restaurants te zijn.

IMG_1012

Maar voordat we morgen naar Gozo gaan met de veerboot, gaan we eerst naar de Blue Grotto. Dit is wel aan de andere kant van het eiland, maar omdat het donderdag mogelijk een bewolkte dag wordt en we hier eigenlijk met mooi weer heen willen, toch morgen maar eerst met de auto die kant uit. Het eiland is niet zo groot, dus dat is prima te doen. Half uurtje rijden. Daarna nog naar het vissersdorp Marsaxlokk, waar mooie gekleurde bootjes in de haven liggen.

1. Pieter:
    21 oktober 2019
    Dan weten jullie weer wat het is om 'toeristje' te spelen ( en waarom we afgelopen zomer op La Maddalena een MTB hebben gehuurd i.p.v. een boottochtje ).
    Desalniettemin prachtig blauw water en een mooie rotskust.
    Morgen weer lekker genieten (zeker van de fotografische vissersbootjes) en een goede overtocht gewenst naar Gozo.