Op vakantie naar Kroatië

10 juli 2021 - Salzburg, Oostenrijk

Na vorig jaar vanwege corona een jaar in Nederland op vakantie te zijn geweest dit jaar toch maar weer geboekt voor het buitenland. Nederland heeft heel veel mooie plekjes, maar voor het echte vakantiegevoel ga ik toch graag naar het buitenland. En dat is vandaag al gebleken nu we overnachten in Salzburg, om morgen door te rijden naar Kroatië. Dit voelt echt als vakantie!

Voor ons vermoedelijk het laatste jaar dat we in de zomervakantie van de kinderen op vakantie gaan. Lisa gaat niet meer mee, Laura dit jaar nog wel, maar ook maar 1,5 week. Ze is samen met haar vriendin Claire mee en vliegt na 1,5 week vanuit Kroatië weer terug naar huis zodat ze ook daar met hun vriendinnen vakantie kunnen vieren.

Na een negatieve test voor Laura en Claire, Pieter en ik zijn gevaccineerd, vertrekken we vrijdagavond rond half 12 richting Oostenrijk. Na de nodige 'baustelle' (wegwerkzaamheden) en het ontbijt onder in Duitsland zijn we rond 10 uur in Salzburg. Dat was ook gepland want we hadden al gezien dat het een mooie stad was waar we wel een tijdje rond konden kijken. Maar eerst nog even naar een groot winkelcentrum aan de rand van de stad. De meiden winkelen en wij met koffie en thee op een terras buiten in het zonnetje.

Het hotel ligt midden in de stad en de parkeergarage is naast het hotel. Auto geparkeerd en eerst maar eens een rondje lopen want we mogen nog niet in onze kamers.

_1000565

Vanuit de winkelstraat lopen we omhoog naar een uitkijkpunt bij het Franziskischloss.

_1000567

_1000571

Vanuit dit punt heb je o.a. uitzicht op het kasteel waar de films van Sissi zijn opgenomen.

_1000573

_1000569

_1000570

_1000572

_1000574

_1000576_1000580

We lopen aan de andere kant van het klooster naar beneden en komen bij het water uit.

_1000577

_1000581O

Via de slotjesburg, ook hier kennen ze deze, lopen we naar de andere kant van het water.

_1000578

Ook dit is een mooi gedeelte met smalle straten, mooie gebouwen, mooie steegjes en fraaie uithangborden.

_1000583_1000582_1000592

_1000593

Tja, wat we van de kerstwinkel moeten vinden? Aan de ene kant in de etalage was het kerst, aan de andere kant Pasen. Wie gaat hier nu in de zomer naar binnen?

_1000595

Aan het eind van de middag richting het hotel. Even rusten, douchen en wat eten in de stad. Het is gezellig druk! Een ijsje en dan terug naar het hotel. Morgen vroeg op voor het ontbijt en dan richting onze eindbestemming, camping Bijela Uvala in Istrië.

1. Angeliene:
    11 juli 2021
    Geweldige camping, zijn wij ook geweest aantal jaar geleden. Geniet ervan!
  2. Pa:
    11 juli 2021
    Je hebt ai veel gezien in zo,n korte
    Tijd.
    Geniet er van.