Een wel heel actieve dag!

7 juli 2020 - Vijlen, Nederland

De bedoeling was om voor een week elektrische fietsen in Mechelen te huren. Ik kan nog prima op mijn fiets een rondje van 50 kilometer in Drenthe fietsen zonder ondersteuning, maar in Zuid Limburg gaat dat toch echt niet lukken! Vanmorgen toch maar besloten niet voor een hele week fietsen te huren want de voorspellingen voor de komende twee dagen zijn niet goed, veel regen. We hopen natuurlijk dat het uiteindelijk toch wel weer meevalt. Dus nu eerst maar voor 1 dag een fiets.

Van Vijlen naar Mechelen is ongeveer 4 kilometer. Dus vanmorgen eerst een wandeling door het Limburgse landschap. Wederom tussen weilanden door, smalle paadjes, stegelkes (draaihekjes), vakwerkhuizen en het mooie landschap.

_1000185_1000189_1000190

_1000191

Dan op de fiets en als eerste richting Gulpen via de Gulperberg, met een stijging van 6%. Kijken hoe dat gaat met een elektrische fiets. We waren wel benieuwd! Dat gaat dus prima. Fiets op stand 'sport' en dan kom je in 3 prima de heuvel op. Bovenop de heuvel nog een foto van het uitzicht op het landschap met in de verte de kerk van Vijlen.

_1000192

En dan de berg weer af aan de andere kant. Het eerste stuk ging wel, maar toen we het bordje 'fietsers afstappen' zagen zijn Laura en ik toch maar even afgestapt. Ook omdat we niet zagen hoe de weg na de bocht verder naar beneden ging. In Gulpen zelf was het gezellig druk. Op het terras voor koffie/thee en het eerst stuk vlaai; appel abrikoos.  Heerlijk!

Vervolgens richting Margraten. Het lag niet op de route, we volgden knooppunten, maar wel even op de Amerikaanse begraafplaats gekeken. Een groot aantal jaren terug al eens geweest, maar het blijft indrukwekkend om alle namen op de muren te zien staan en de grote hoeveelheid kruizen en davidsterren.

_1000197_1000198_1000200_1000202_1000203

Vanuit Margraten richting Slenaken voor de lunch. Vanuit Slenaken weer omhoog richting Epen, maar ook dat ging weer makkelijk met de elektrische fiets. Ook daar weer omlaag het dorp Epen zelf in en weer omhoog het dorp uit richting Vijlen met haarspeldbochten. Eerst bij het huisje maar koffie/thee en de boodschappen van onderweg opruimen en dan weer terug naar Mechelen om de fiets in te leveren. Een rondje van 50 kilometer op de fiets. Erg leuk om te doen! Ik heb al weer fietsen voor zaterdag gehuurd in Valkenburg om vanuit daar een rondje te fietsen.

En dan moeten we ook weer te voet naar huis. Wederom 4 kilometer, maar nu via een andere route. Als we dan om half 7 eindelijk terug zijn in het huisje is het goed geweest. Onze benen en voeten willen echt niet meer!

Maar morgen hebben we een rustdag. Boodschappen doen in Vaals en daar even rondkijken en misschien 's middags nog visite. Kennissen die ook in Zuid Limburg op vakantie zijn.

1. Hennie:
    7 juli 2020
    Haarspeldbochten in Nederland?
  2. Petra:
    7 juli 2020
    Jazeker. Van Epen naar Vijlen.
  3. Geert Odink:
    8 juli 2020