Gaularfjellet

22 juni 2023 - Gaularfjellet, Noorwegen

Vandaag vertrekken we na 5 nachten op Kjornes Camping richting Loen. Het is bewolkt, maar regent nog net niet. Als eerste rijden we naar de ferry bij Helle om over te steken naar Dragsvik. Vanuit daar rijden we verder over de Gaularfjellet, wederom een toeristische weg.

_DSC0735

Rondom ons heen zien we veel watervallen en laatste restjes sneeuw. Onze 1e stop is het uitkijkpunt op het hoogste punt van de Gaularfjellet. Vanuit hier kun je mooi zien hoe de weg die we net gereden hebben naar boven gaat met de nodige haarspeldbochten.

_DSC0736

Ook zien we een rij oude auto's staan, die we later op de route nog voorbij zien rijden.

_DSC0737

_DSC0739

De volgende stop is een punt waar een aantal oude huisjes staan. Vijf jaar geleden reden we deze weg ook, maar ook nu maken we foto's.

_DSC0746

_DSC0745

_DSC0748

Onze laatste stop op de Gaularfjellet is de Likeholefossen. Via een wandelpad over houten vlonders en en brug lopen we naar de waterval.

_DSC0749_DSC0750_DSC0751_DSC0758

Het vervolg van de route is over de 'normale' weg. Ondertussen is het helaas gaan regenen, maar als we op Sande camping aankomen is het droog. Later op de avond en ook 's nachts regent het wel.

Ook hier hebben we weer een mooi huisje met uitzicht. Deze foto's zijn niet van gisteren, maar van vandaag 23 juni.

_DSC0839_DSC0840