Geiranger

25 juni 2023 - Geiranger, Noorwegen

Eerst nog een paar foto's van gisterenavond toen we nog even wat verder langs het Lovanet meer zijn gereden richting de gletsjer. Er staan namelijk ook nog een groepje oude huisjes langs het meer.

_DSC0940

_DSC0936

_DSC0934

_DSC0927

Uiteindelijk komen we wel dichter bij de gletsjer, maar het zicht wordt niet beter. Je ziet de gletsjer ook niet meer. Dat kan misschien wel, maar dan moet je verder wandelen omhoog waar de weg voor de auto eindigt. We besluiten om dat 's avonds maar niet te doen.

De volgende morgen vroeg vertrekken we uit Loen richting Geiranger. Dit doen we via een omweg omdat we met de ferry door het fjord richting Geiranger gaan om zo het fjord te kunnen zien.

We gaan dus eerst richting Geiranger met wederom mooie spiegelingen onderweg en uitkijkpunten.

_DSC0942

_DSC0945

_DSC0948

_DSC0952

Als we afslaan richting Geiranger verlaten we de grote weg en komen we wederom in een landschap met sneeuw en bevroren meren.

_DSC0957

_DSC0955

Voordat we afdalen met haarspeldbochten richting Geiranger nog een waterval.

_DSC0958

Na een aantal bochten zien we Geiranger al liggen.

_DSC0960

We besluiten beneden in het dorp, met zicht op het cruiseschip, te lunchen.

_DSC0965

We gaan nog niet naar onze camping voor de komende twee nachten maar maken dus een ommetje om bij de start van de ferry in Hellesylt te komen.

_DSC0968

We hadden een ticket voor half 4, maar komen net voor 2 uur al aan en hebben geluk. We kunnen nog net mee met de boot van 2 uur. We verlaten Hellesylt.

_DSC0971

We varen het fjord in.

_DSC0985_DSC0994_DSC0995_DSC0996

_DSC1000

In tegenstelling tot 5 jaar terug, toen we er in de zomer waren, zien we nu nog wel veel watervallen.

_DSC1003

_DSC1006_DSC1008

_DSC1017

De Seven Sisters, of Syv Søstrene in het Noors, zijn de meest bekende watervallen in het Geiranger fjord. Zes van de zeven watervallen zien we duidelijk. De zevende niet echt.

_DSC1020

_DSC1026

En dan varen we richting Geiranger.

_DSC1031

In de verte zien we het cruiseschip wat we vanmorgen ook al zagen nog liggen.

_DSC1032

En onze camping waar we straks voor 2 nachten een hutje hebben.

_DSC1035

Als je goed kijkt op de foto hieronder zie je de nodige haarspeldbochten naar boven gaan. Deze hebben we vandaag al genomen om naar Hellesylt te gaan, maar pakken we ook als we dinsdag van Geiranger naar Randsverk rijden.

_DSC1039

Op de camping hebben we een mooi hutje met uitzicht op het fjord. We hebben wederom een mooi uitzicht! Bij het wakker worden komt het 1e cruiseschip al weer aangevaren. En ja, wederom spiegelt het meer fantastisch mooi!

_DSC1048

_DSC1053

_DSC1059

1. Gerda:
    27 juni 2023
    Jullie genieten volop zo te zien en lezen. Mooi zo! Liefs uut Ruune.