Dag 3 - Van Brusand, via Stavanger naar Haugesund

24 juli 2018 - Haugesund, Noorwegen

Tja, en dan wordt je wakker en het regent. Niet heel erg, maar toch genoeg om nat te worden. Vanaf nu staat de wekker 's morgens om half 9, zodat we rond een uur of half 10 kunnen vertrekken. En dat lukt vandaag, ondanks de regen. Eerst langs de supermarkt voor brood en dan op weg naar onze eerste bestemming, Stavanger. Helaas dit keer niet ontbijten aan een picknickbank, maar in de auto.

Vandaag dus 140 kilometer. Op ongeveer de helft van de route ligt Stavanger. Onderweg wordt het droog en ook in Stavanger is het op een klein buitje na droog. Eerst in de stad zelf gekeken.

_DSC4580

_DSC4586

dag3_lisa1b

In de haven ligt een groot cruiseschip. De Brittania.

_DSC4588

Vervolgens ook nog even in het oude gedeelte van de stad gekeken.

_DSC4595

_DSC4596

_DSC4597

dag3_lisa2

Vervolgens door naar de camping in Haugesund. Onderweg wederom op de veerboot.

_DSC4600

_DSC4601

_DSC4602

Onze camping. Ook op deze camping is het, net als in Brusand, erg rustig. Bijzonder aan dit huisje is dat je alle spullen die je zou willen gebruiken moet lenen. Er is niets in het huisje om te koken, eten of koffie te zetten. Alle kastjes zijn leeg. Dus maar een koffiezetapparaat geleend en een pan. Borden en bestek hebben we gelukkig zelf mee.

_DSC4603

dag3_lisa_camping

_DSC4605

_DSC4606

's Avonds nog even op pad, ondanks het weer. Het is nog net droog. Even kijken in Skudeneshamn, een dorp en haven met witte huisjes.

_DSC4608

_DSC4609

_DSC4609

_DSC4610

_DSC4611

_DSC4613

_DSC4614

_DSC4615

En vandaag ook een aantal foto's van trollen gemaakt.

_DSC4583

_DSC4593

_DSC4599

1. Corine:
    24 juli 2018
    Ha leuk, trollen.
    Hier met ruim 30 + klink een buitje lekker, maar het is te hopen dat de zon morgen schijnt.
  2. Lisette Meulenkamp:
    25 juli 2018
    Zit er allemaal wel heel pittoresk uit !!