Dag 2 - Van Hirtshals, via Kristainsand naar Brusand

23 juli 2018 - Brusand, Noorwegen

Vanmorgen vanuit Denemarken met de veerboot naar Noorwegen vertrokken. Om 9 uur inchecken bij de veerboot. Dat ging vrij snel. We mochten onze auto achter aansluiten in rij H. Er waren verschillende rijen voor de verschillende voertuigen: auto's, auto's met dakkoffer, motoren, campers en auto's met caravan. Rij voor rij gingen we de veerboot op. Een bijzondere ervaring. Campers moesten draaien en gingen in de achteruit de veerboot op en binnenin leek het wel een parkeergarage met verschillende dekken. Zoveel mogelijk auto's op de veerboot!

_DSC4555

_DSC4561

_DSC4562

Na 2,5 varen waren we om half 1 in Kristiansand. Na een half uurtje rijden maar eerst even picknicken bij één van de vele meren die we onderweg hebben gezien. Plekken genoeg om te picknicken en dat wordt dan ook volop gedaan.

_DSC4563

_DSC4565

Op verzoek van Pieter gingen we niet via de snelste route naar Brusand, maar via een toeristische route. Dat hebben we geweten! Dachten we vandaag nog via normale wegen te gaan, hadden we vandaag toch de eerste haarspeldbochten.

Onderweg nog een stop bij Sogndalstrand. Een toeristisch dorp met houten huisjes. En dan de laatste 50 kilometer naar ons onderkomen van vandaag, een cabin op camping Ogna in Brusand.

_DSC4571

_DSC4577

_DSC4578

_DSC4579

Morgenvroeg gaat onze reis verder. Via een bezoek aan Stavanger gaan we naar Haugesund, een rit van 140 kilometer, een kleine 3 uur rijden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    23 juli 2018
    Leuke cabin. Binnendoor is altijd mooier. Goede rit morgen.
  2. Susan:
    23 juli 2018
    Fijne vakantie! De eerste foto's Zijn al prachtig. Ga jullie volgen.
  3. Majella:
    24 juli 2018
    Dat had Beert Chris ook gedaan, de toeristische route 🤣 Maar mooie tocht gezien de foto’s!
  4. Lisette Meulenkamp:
    24 juli 2018
    Ziet er nu al super uit !!
    Fijne vakantie !!