Dag 5 - Van Kinsarvik naar Bergen

26 juli 2018 - Bergen, Noorwegen

Vanmorgen wederom om half 10 vertrokken. De camping waar we deze nacht stonden was een 'echte' camping in tegenstelling tot de vorige campings. Op de vorige campings stonden de cabins en de caravans, tenten en campers op een open veld met grind of gras en was er weinig bedrijvigheid op de camping. Je had niet echt het gevoel dat het volop zomer was. Op de camping in Kinsarvik was meer bedrijvigheid en leek het ook meer op een camping met bomen, een speeltuin, etc.

Als eerste de foto van de rotonde. Vrij snel na de rotonde kwamen we in de volgende tunnel nog een rotonde tegen.

_DSC4618

Vandaag een toeristische route langs het fjord. Onderweg mooie uitzichten, maar je kunt helaas niet overal stoppen. De weg is ook niet breed genoeg om even langs de kant te stoppen. Op sommige stukken moet je stoppen en wachten omdat een gedeelte van de weg niet breed genoeg is voor twee auto's.

Ook vandaag een waterval, maar in vergelijking met gisteren is deze niet echt spectaculair. Je kunt wel onder de waterval doorlopen.

_DSC4625

_DSC4627

_DSC4634

_DSC4643

_DSC4644

Rond een uur of 3 zijn we in Bergen. Als eerste naar het hotel, Thon hotel Orion. Een erg net en mooi hotel. De rest  van de middag even rustig aan en 's avonds na het eten in het hotel (bij de prijs inbegrepen) richting de stad. Eerst rondgelopen in een soort van open lucht museum.

_DSC4648

_DSC4649

_DSC4650

_DSC4656

_DSC4662

Vervolgens met de tandradbaan naar boven voor een uitzicht over de stad. We wachten tot de zon onder gaat, maar helaas kleurt de lucht niet mooi oranje.Dus geen echt mooie foto's van boven van de stad Bergen.

_DSC4665

_DSC4667

_DSC4670

_DSC4673

_DSC4688

Nu eerst slapen, en dan morgen nog een dag in Bergen. HEERLIJK! Even niet alles weer in de auto pakken, maar rustig wakker worden, ontbijten en dan op pad. En het beloof weer een mooie, zonnige dag in Bergen te worden!

1. Corine:
    26 juli 2018
    Een gezellige dag morgen.
  2. BC:
    27 juli 2018
    Ah, hoe herkenbaar de zin; "Onderweg mooie uitzichten, maar je kunt helaas niet overal stoppen."...

Hoewel de avond foto's in Bergen nu niet gelukt inn, jullie treffen Bergen wel droog aan!
  3. Sandra Simanowski:
    27 juli 2018
    Lekker ff bijkomen !!
    Fijne dag, er kan "hopelijk" geshopt worden
  4. Pa:
    28 juli 2018
    De I Pad werkt niet
    Corine heeft alles over gezet.
    Tante Gerrie had alles gezien op Face Book'
    Veel plezier.
    Het heeft vanmiddag hier geregend