Onze eerste wandeling, Husedalen hike

13 juni 2023 - Kinsarvik, Noorwegen

Als eerste even een correctie op waar we nu staan. Camping Lofthus ligt niet aan een rivier, maar aan een fjord, nl. het Hardangerfjord. 's Morgens ziet dit er zo uit.

_DSC0298

Vandaag onze 1e wandeling. We gaan de Husedalen hike lopen. Dit was een uitdagende wandeling langs vier watervallen van 110 meter boven zeeniveau naar 770 meter. Die 770 meter hebben wij niet gehaald.

Als 1e liepen we via een kiezelweg omhoog die ons bij de 1e waterval bracht, de Tveitafossen, bij een waterkrachtcentrale.

_DSC0279

Onderweg een bruggetje, maar daar mocht je helaas niet op.

_DSC0282

_DSC0283

Vanuit hier liep een steil pad over rotsen langs de pijpleiding van de waterkrachtcentrale. Dit hebben we niet gedaan. We vervolgden de kiezelweg. Wel een stukje om, maar zeker omhoog beter te lopen. Uiteindelijk kom je weer op het zelfde pad omhoog en loop je verder door een loofbos en kom je bij de volgende waterval, de Nyastolfossen.

_DSC0286

_DSC0290

Nu op naar de 3e waterval. Helaas hebben we deze en dus ook de 4e waterval niet gezien. Na nog een heel eind omhoog door het loofbos dachten we elke keer, we zijn nu toch wel boven, maar helaas. Het pad werd ook alleen maar steiler en minder goed begaanbaar. Dus na 2,5 uur wandelen omhoog toch maar weer naar beneden gewandeld. Wij vonden dat we genoeg gewandeld en geklauterd hadden voor onze 1e wandeling. Maar de hike was meer dan de moeite waard!