De grot van Neptunus

28 juli 2019 - Capo Caccia, Italië

Ons laatste uitstapje op Sardinië, op vrijdag aan het eind van de middag, is naar de grot van Neptunus, op het puntje van het schiereiland van Capo Caccia. Je kunt de grot bezoeken met een boottocht, die start vanaf de haven van Alghero, maar je kunt ook zelf naar Capo Caccia rijden en daar via de Escala del Gabirol, de “geiten trap”, met ruim 650 treden beneden naar de grot lopen. Wij doen het laatste en lopen de ruim 650 treden naar beneden, met de zon op ons gezicht, en ook weer naar boven. Onderweg heb je prachtige uitzichten.

_DSC5963_DSC5964_DSC5965_DSC5966_DSC5967_DSC5968_DSC5969_DSC5970_DSC5971_DSC5972

_DSC5973

Beneden kun je een klein gedeelte van de grot zien. je kunt ook een rondleiding van 20 minuten met een gids maken, waarbij je geen foto's mag maken. Als we mogen geloven wat we hebben gelezen, dan valt het tegen wat je ziet. We besluiten dan ook om het niet te doen. We hebben jaren geleden toen de meiden klein waren in Frankrijk al genoeg grotten gezien met stalagmieten en stalactieten! Natuurlijk wel foto's gemaakt van wat beneden te zien is!

_DSC5975_DSC5978_DSC5981_DSC5982_DSC5983_DSC5986_DSC5987_DSC5991

_DSC5994

En dan klimmen we de ruim 650 treden weer omhoog. Het begin valt een beetje tegen met de zon in de rug, maar vanaf halverwege is de klim prima te doen. En natuurlijk ook nu weer foto's!

_DSC6001

Zoekplaatje. Laura op de trap naar boven.

_DSC6003

_DSC6004

En onderweg naar de camping nog een panoramisch uitzicht.

_DSC6005

_DSC5959

Op de camping eerst eten en de laatste spullen in de auto. De meiden gaan zoals gebruikelijk 's avonds naar voren voor de Wi-Fi en het kaarten met andere jongens en meisjes op de camping. Wij gaan op tijd naar bed want om kwart over 4 gaat de wekker zodat we om 5 uur kunnen vertrekken naar Olbia voor de veerboot van 8.15. Voor de meiden is het een korte nacht! Zij zijn rond 1 uur thuis en kunnen na een paar uurtjes slaap weer verder slapen in de auto en op de veerboot in de slaapstoelen.

1. BC:
    28 juli 2019
    Dit lijkt mij een hele mooie plek!
  2. Hennie:
    29 juli 2019
    De laatste bloem is altijd prachtig op de foto.