Naar Toscane

28 juli 2019 - Val d'Orcia, Italië

Vanmorgen vroeg opgestaan, rond 4 uur, om met de auto naar de andere kant van het eiland te rijden voor de veerboot van Olbia naar Piombino. We waren zoals gevraagd de 1 uur van tevoren aanwezig. Helaas hadden we deze keer pech. De veerboot kwam veel te laat in Olbia aan, waardoor we pas om 10 uur vertrokken i.p.v. kwart over 8. Ook nu weer gaan Pieter en Lisa beneden in de slaapstoelen slapen en gaan Laura en ik op het dek zitten. Gelukkig hebben we deze keer stoelen en zitten we niet op het dek zelf.

Het was heerlijk weer en het werd zelfs zo warm dat we na 3 uur besloten om de laatste twee uur beneden te gaan zitten in de slaapstoelen. Daar nog even geslapen en rond half 4 waren we in de haven van Piombino. We waren vrij snel van de veerboot af, zodat we konden beginnen aan de reis naar onze agriturismo op het platteland van Toscane, een rit van ruim 2 uur. Na onderweg nog even boodschappen te hebben gedaan zijn we rond half 7 bij ons appartement. En ja, dit is echt op het platteland van Toscane, voor je gevoel in de middle of nowhere.

Maar het is in 1 woord geweldig! De sleutel hangt bij de deur horen we nadat we de eigenaresse bellen, dus we beginnen met het uitpakken van de auto. De eigenaresse arriveert en na het invullen van een aantal papieren legt ze uitvoerig uit wat er allemaal in de buurt te doen is. Daarnaast heeft ze een taart voor ons gebakken als welkom! En op woensdag is er gezamenlijk eten, dit keer pizza. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen! Het blijkt zelfs gratis te zijn, maar ook al hadden we moeten betalen, dan hadden we dit zeker nog gedaan.

De agriturismo heeft 8 appartementen. We zijn niet de enige Nederlanders. Naast ons zijn er nog 3 gezinnen. Het appartement is perfect. Mooi groot, met twee grote slaapkamers met eigen badkamer en een keuken/woonkamer. Buiten zijn er zitjes gemaakt en we hebben een zwembad met een fantastisch uitzicht op het Toscaanse landschap.

Helaas begint het te regenen als we aankomen en niet veel later krijgen we ook onweer met de nodige regen. Ook vandaag, zondag, veel regen, dus we houden maar een rustdag. Na 2 weken warmte is het ook wel prettig om niet bij alles wat je doet het gevoel te hebben dat het toch wel heel warm is!

Alvast een paar eerst foto's, maar er komen zeker mooiere als de zon weer gaat schijnen en dat is vanaf morgen als de weersvoorspellingen kloppen! Op de site van de agriturismo https://www.cacciamici.it/ is een mooi 360 graden filmpje te zien van het gebouw en de omgeving. Echt een aanrader mocht je naar Toscane gaan!

_DSC6027_DSC6031

_DSC6032

_DSC6034_DSC6033

_DSC6035

_DSC6028

En we staan morgen weer eens vroeg  op. Ik ga met de meiden met de trein naar Rome en Pieter gaat een dagje toeren met de auto en fotograferen.

1. BC:
    29 juli 2019
    Oei, de link in je verhall bevat een komma. Die moet er uit...
  2. Petra:
    29 juli 2019
    Ga ik doen. Dank je.
  3. Erik & Marianne:
    31 juli 2019
    vooral het eerste filmpje op de website van Cacciamici is erg verleidelijk.
    Benieuwd hoe jullie die agriturismo hebben geboekt.
  4. Petra:
    31 juli 2019
    Gewoon een mail gestuurd naar het adres dat op de site wordt genoemd. Alles goed in Ruinen? Il begrijp dat de temperatuur weer normaal.is.
  5. Erik & Marianne:
    31 juli 2019
    hier is de grootste hitte voorbij. Vanmorgen vroeg jullie gras gemaaid. Is nog mooi groen. Om 15:30 een forse regenbui er overheen, dus besproeien is voorlopig niet meer nodig.
  6. Petra:
    31 juli 2019
    Top. Dat is mooi om te horen en heel erg bedankt alvast!