La Madalena

24 juli 2019 - Maristella, Italië

Vandaag gaan we met de veerboot naar La Magdalena, een eiland rechts boven Sardinië. We vertrekken vanuit Palau, wat vanuit ons hotel ongeveer drie kwartier rijden is. Na het kopen van het ticket lopen we naar de veerboot. Daar blijkt dat we eigenlijk een andere boot moeten hebben. Er zijn meerdere maatschappijen, met andere tijden van vertrek en aankomst. Een foutje van ons. Nu moeten we om uiterlijk kwart over 7 weer vanuit het eiland terug naar Palau. Dan maar eten in Palau en niet op la Magdalena.

_DSC5778_DSC5777

De veerboot legt aan in Magdalena. In dit dorp hebben we elektrische mountainbikes gehuurd. Na uitleg en de waarschuwing om niet direct de fiets op de hoogste stand zetten voor hulp want dan kun je maar 20 kilometer. Het idee was om ongeveer 30 kilometer te fietsen, maar dat blijkt toch iets te veel voor 1 dag. De meiden hebben dus de hele dag bergop op de eco stand gefietst en hadden aan het eind de 5 blokjes die je maximaal had nog over. Oeps! Dus het laatste stukje maar op de mtb stand en dan 'vlieg' je echt vooruit.

Ons idee was om naar de noordkant van het eiland te fietsen vanwege de mooie baaien die daar zouden zijn. Dus na een paar minuten wennen op de fiets gingen we direct bergop het dorp Magdalena uit. Onderweg natuurlijk foto's maken.

_DSC5779

_DSC5786

_DSC5792

Onze 1e stop was het Bassa Trinita. Hier ook eerst maar geluncht bij een erg leuk café aan het strand. Zwemmen nog niet, dat zouden we bij de volgende baai doen.

_DSC5794

_DSC5797_DSC5799

Dus weer op de fiets en verder. Als eerste kwamen we langs een resort waar toch echt wel mooie boten in de haven lagen. Een iets verderop bij Spallmatore, waar we gingen zwemmen lagen ze ook. Met name in deze hoek van het eiland lagen de mooie, grote boten voor de kust te dobberen.

_DSC5802_DSC5806_DSC5808

Na een verfrissende duik zijn we verder gefietst voor het laatste stuk terug richting Magdalena. Als eerste de fietsen weer ingeleverd en toen nog even kijken in het dorp zelf. Magdalena is een echt toeristisch dorpje met de gebruikelijke winkels.

_DSC5813

Nog even ergens wat drinken en dan weer terug met de boot. In Palau wat gegeten en toen weer terug naar het hotel.

_DSC5825

Het was een schitterend eiland met een mooie kust, baaien en helder, super gekleurd water! Ook het fietsen was een succes. Dat gaan we in Toscane op het platteland nog eens over doen!

1. Erik & Marianne:
    24 juli 2019
    lezenswaardig verslag en mooie foto's.
    Hoe warm is het bij jullie?
    In Ruinen is voor vandaag 36 graden en 3 Bft Z-O wind voorspeld ...
  2. Petra:
    24 juli 2019
    Erik. Dat is het vandaag bij ons ook. Warmer dan de dagen daarvoor. Dus vandaag een rustige dag op het strand en in het zwembad. Gelukkig heeft de stacaravan airco.