Olbia, met de veerboot naar Sardinië

18 juli 2019 - Olbia, Italië

Vandaag een kort verslag. We vertrokken vroeg vanuit Levanto om in Livorno met de veerboot naar Sardinië te gaan. Bij de veerboot ging alles zeer voorspoedig. We waren op tijd, de 1,5 uur vooraf zoals vermeld stond, maar als vrij snel werd begonnen met het laden van de veerboot en konden wij met de auto de boot op.

_DSC5767

Eerst boven op het dek ontbeten met koffie, thee en croissants. Toen onze stoelen opgezocht die we gereserveerd hadden. Dit waren zogenaamde slaapstoelen. Echt slapen kon ik niet, dus ik ben maar met de e-reader naar het bovendek gegaan om te lezen. Ondanks het vroege uur en de wind was het prima te doen en in de loop van de dag werd het zelfs warm in het zonnetje.

Na 6 uur op de boot, en dat is echt lang, kwamen we aan in Olbia. Hier blijven we eerst twee nachten in Geovillage Hotel, aan de noordkant van het eiland. Vanuit hier gaan we morgen met de boot (ja, al weer met de boot) naar eiland La Madalenna. Daar hebben we e-bikes gehuurd om het eiland te verkennen.

Maar nu eerst slapen en morgenvroeg ontbijten in het hotel voordat we met de auto naar Palau gaan, waar de veerboot vertrekt.

1. Aly en Albert Willems.:
    19 juli 2019
    Lekker genieten. Groetjes van Albert en mij. Wij zitten voor het eerst een paar dagen op de camping. Prachtig weer.