Levanto, Cinque Terre, dag 2

18 juli 2019 - Vernazza, Italië

We gingen de 2e dag vroeg op pad. Om 7 uur ging de wekker, om eerst langs de supermarkt te gaan om broodjes te halen beleg als ontbijt en voor onderweg. Voldoende water voor onderweg hadden we zelf al meegenomen en later zou blijken dat dit toch echt nodig was!

Vanuit Levanto gingen we met de trein naar Corniglia. Corniglia is het enige dorp van de vijf die niet aan het water ligt, maar op de berg. Dit betekende dat we eerst vanaf het station omhoog moesten lopen naar het dorp, wel 300 trappen!

_DSC5703

_DSC5704

Vanaf de trein kon je het pad, de trappen, naar boven al zien!

_DSC5705

_DSC5706

_DSC5711

_DSC5708

Boven aangekomen was het eerste water al op! Na rondgekeken te hebben in het dorp liepen we achter de Lisa market langs naar het beginpunt van de wandeling. Onderweg hadden we het eerste zicht op het dorpje al.

_DSC5712_DSC5715_DSC5716

_DSC5717

_DSC5719

_DSC5720

Het beginpunt van elke wandeling is een groen hoekje waar je ticket gecontroleerd wordt. Na de controle kon onze wandeling starten en dat ging direct berg op! We waren niet de enige die op tijd waren gestart met wandelen. We kwamen de 1e wandelaars al snel tegen. Het 1e deel van de tocht was veel klimmen, met mooie uitzichten op het dorp Corniglia, het water en de kust. Na veel geklim en geklauter over zandpaden met keien kwamen we op het hoogste punt. Dan denk je dat het nu wel mee zal vallen, maar ook afdalen, en dat ging best steil, valt niet mee. Ondertussen was het aantal wandelaars die we tegen kwamen alleen maar meer geworden. Na 1,5 uur waren we in Vernazza, een wandeling van ruim 4 kilometer op en af.

_DSC5723_DSC5724_DSC5726_DSC5729_DSC5732_DSC5733_DSC5734_DSC5741_DSC5740_DSC5742_DSC5743_DSC5747_DSC5749_DSC5750_DSC5753

Als eerste maar een kop koffie en wat lekkers in het dorp gegeten en ook hier weer rond gekeken. Pieter en Lisa gingen nog een etappe lopen, van Vernazza naar Monterossa. Laura en ik vonden 1 wandeling wel genoeg en namen de trein naar Monterossa. In Monterossa strandbedden gehuurd en lekker de middag op het strand gelegen en in zee. Twee uur later waren ook Pieter en Lisa teriug en volgens hen hadden wij deze wandeling echt niet gelopen! Het begin vanuit Vernazza was zo steil omhoog met hoge rotsen die je op moest klimmen, dat wij, volgens hen, na 10 minuten al weer terug waren gegaan. Na een verkoelende duik in zee gingen zij ook op het strand liggen.

Ook deze dag rond een uur of 5 weer terug naar het appartement om te douchen en ons om te kleden. Nu naar Riomaggiore voor avond foto's, na eerst in dit dorp een pizza gegeten te hebben.

_DSC5754_DSC5755_DSC5759_DSC5757_DSC5760_DSC5765

Thuis gekomen om half 11 moest de auto nog ingepakt worden want de de volgende dag gingen we met de veerboot naar Sardinië. Alles stond al klaar, dus gauw pakken en daarna in bed want om 4 uur ging de wekker weer! Eerst 1,5 uur rijden naar Livorno van waar de veerboot om 8 uur zou vertrekken (1,5 uur van tevoren aanwezig zijn).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aly en Albert Willems.:
    19 juli 2019
    Prachtige foto's. Albert en Aly.
  2. Hennie:
    19 juli 2019
    Herkenbare foto’s, zo mooi daar.
  3. Gerrie:
    22 juli 2019
    Prachtige foto's! Erg leuk om jullie verhaal te lezen. Ga zo door! Veel plezier verder. Groetjes 👍😘🙋