Levanto, Cinque Terre

18 juli 2019 - Riomaggiore, Italië

_DSC5701_DSC5659

Vandaag dan toch echt naar Cinque Terre. Vanuit ons appartement lopen we naar de trein, wat ongeveer 1 kilometer is. We hebben een kaart gekocht, al in Nederland via internet, waarmee we 2 dagen lang onbeperkt met de trein mogen in Cinque Terre en mogen wandelen op de verschillende routes die er zijn.

plaatje

Als 1e gaan we met de trein naar het verste dorp vanuit Levanto gezien. Dit is Riomaggiore.

_DSC5644_DSC5645_DSC5648_DSC5654_DSC5652

_DSC5663

Vervolgens gaan we met de trein een klein stukje terug naar Manarola. Je ziet niet veel onderweg. Je rijdt vooral door tunnels. En was het in het 1e dorpje nog redelijk rustig, hier loopt de straat al vol. Zeker als er een trein aangekomen is, of een boot aan wal is gekomen met toeristen die de dorpen via een veerboot verkennen.

_DSC5664_DSC5666_DSC5669_DSC5672_DSC5671

_DSC5678

Nadat we in Manarola zijn geweest gaan we nog even in het 1e dorpje kijken, wat ook het grootste dorpje is, Monterosso. In dit dorp is een echte boulevard met groot strand dat vol staat met strandbedden. Ook is het dorp een stuk groter met veel souvenir winkels en restaurants. Je vindt in dit dorp ook niet de gekleurde huisjes die je in de andere dorpen volop ziet.

We besluiten om met de trein terug te gaan naar het appartement in Levanto, daar te douchen en eten en dan weer terug met de trein voor de zonsondergang. Dat is het mooie aan de kaart! Je kan gaan waar en wanneer je maar wilt. We besluiten naar Manarola te gaan voor de zonsondergang.

_DSC5685_DSC5694

_DSC5698

Moe, maar na een hele mooie dag zijn we rond een uur of half 11 weer terug in Levanto. Het was zo een hele dag! Morgen gaan we wandelen in Cinque Terre, van Corniglia naar Vernazza. Vanwege de warmte besluiten we op tijd te vertrekken. Al om half 9 met de trein! Dat noemen ze vakantie!