Levanto

15 juli 2019 - Levanto, Italië

Zaterdagavond rond 10 uur vertrokken we vanuit Ruinen naar Levanto in Italië, ongeveer 1300 kilometer, om Cinque Terre te bezoeken. De Cinque Terre bestaat uit vijf dorpjes langs de Italiaanse kust vlak bij La Spezia in Ligurië in Italië: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola en Riomaggiore.

We reden voor het eerst zonder bagagewagen met kampeerspullen naar Italië en dat rijdt toch wel een stuk prettiger. Niet alleen ben je sneller op de bestemming, ook gingen we deze keer over de Gothard pas en niet door Gothard tunnel die 17 kilometer lang is. Boven aangekomen op 2106 meter was er zelfs sneeuw! Toch maar even naar buiten, het was 4 graden!, voor een foto stop.

_DSC5569_DSC5572_DSC5573_DSC5574_DSC5581

Om 2 uur waren we in Levanto bij ons appartement, vlak aan zee. Het appartement had ik via booking.com gevonden. Het is dan ook een huis met meerdere appartementen, waarvan er eentje door de eigenaar verhuurd wordt. Koffers en tassen uit de auto en gauw naar het strand voor verkoeling. Na de minder zonnige dagen in Nederland was het hier toch wel weer warm met 30 graden!

Levanto is een leuk dorp aan de zee met een mooi strand en boulevard. Het is een levendig stadje. Vanavond uit eten, de 1e pizza in Italië. Morgen eerst boodschappen doen en dan staat een wandeling naar het dorpje Bonasolla via de oude spoorweg op het programma.

_DSC5583_DSC5592_DSC5589_DSC5591

1. Aly en Albert Willems.:
    15 juli 2019
    Mooie foto's Geniet er van.
  2. Gerda:
    15 juli 2019
    Ziet er alweer goed uit. We blijven jullie volgen. Een hele fijne vakantie gewenst met z'n 4tjes! Groetjes uut Ruune.
  3. Sandra Simanowski:
    15 juli 2019
    Pieter alweer goed bezig zie ik.
    Hele fijne vakantie saampjes
  4. Jannie:
    15 juli 2019
    Mooi hè, over de Gotthardpass. Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan.
    Leuk om mee te kunnen genieten.
  5. Rini:
    15 juli 2019
    Dat ziet er alweer mooi uit. Leuke tegenstelling; 4 graden en 30 graden 😄. Veel plezier!
  6. Hennie:
    15 juli 2019
    Wat een prachtig verslag. Succes met de wandeling morgen