Levanto

15 juli 2019 - Levanto, Italië

Zaterdagavond rond 10 uur vertrokken we vanuit Ruinen naar Levanto in Italië, ongeveer 1300 kilometer, om Cinque Terre te bezoeken. De Cinque Terre bestaat uit vijf dorpjes langs de Italiaanse kust vlak bij La Spezia in Ligurië in Italië: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola en Riomaggiore.

We reden voor het eerst zonder bagagewagen met kampeerspullen naar Italië en dat rijdt toch wel een stuk prettiger. Niet alleen ben je sneller op de bestemming, ook gingen we deze keer over de Gothard pas en niet door Gothard tunnel die 17 kilometer lang is. Boven aangekomen op 2106 meter was er zelfs sneeuw! Toch maar even naar buiten, het was 4 graden!, voor een foto stop.

_DSC5569_DSC5572_DSC5573_DSC5574_DSC5581

Om 2 uur waren we in Levanto bij ons appartement, vlak aan zee. Het appartement had ik via booking.com gevonden. Het is dan ook een huis met meerdere appartementen, waarvan er eentje door de eigenaar verhuurd wordt. Koffers en tassen uit de auto en gauw naar het strand voor verkoeling. Na de minder zonnige dagen in Nederland was het hier toch wel weer warm met 30 graden!

Levanto is een leuk dorp aan de zee met een mooi strand en boulevard. Het is een levendig stadje. Vanavond uit eten, de 1e pizza in Italië. Morgen eerst boodschappen doen en dan staat een wandeling naar het dorpje Bonasolla via de oude spoorweg op het programma.