Van Salzburg naar Porec

11 juli 2021 - Porec, Kroatië

Vandaag een kort verhaal. Na het ontbijt rond een uur of 9 vertrokken vanuit Salzburg. In tegenstelling tot gisteren regende het. Dat hadden we vannacht ook al gemerkt, onweer en volop regen.

Als eerste Oostenrijk uit na onderweg  nog een tolvignet voor Slovenië gehaald te hebben. Tot vlak voor Slovenië reed dit prima, maar toen kwamen we bij de Karwankentunnel op de grens van Oostenrijk en Slovenië. Deze tunnel is enkelbuizig en bijna 8 kilometer lang. Er wordt gewerkt aan een tweede buis, maar die is in 2025 pas gereed. Daar hebben we toch wel een half uur in de file gestaan en ook in de tunnel zelf reed het zeer langzaam.

Zowel bij de grens van Slovenië als bij de grens van Kroatië konden we zo door rijden. Niet gevraagd naar onze legitimatie en ook niet naar onze vaccinatieverklaring of negatieve test.

Rond 4 uur op de camping, camping Bijela Uvala in de buurt van Porec. We zitten in een mobil home waar we prima in de schaduw kunnen zitten op het houten terras. Binnen airco wat ook lekker is bij temperaturen van 30 plus.

Vanavond na het eten een rondje over de camping gelopen en langs het strand. Dat leverde het 1e mooi plaatje op! Morgen een dagje niets. Heerlijk luieren en lezen op het strand!

_1000598

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie:
    12 juli 2021
    Fijn dat je zo door kon rijden bij de grens.