Naar Skagen

10 juni 2023 - Skagen, Denemarken

Vanmorgen zeer vroeg vertrokken naar Skagen voor onze 1e overnachting. 's Middags nog een rondje gelopen door het dorp en zoals al gezegd, bijna alle huizen zijn geel geschilderd. Nu had ik verwacht dat het houten huizen of oude huizen zouden zijn, maar veelal zijn het 'gewone' huizen die geel zijn geverfd. Dus het was even zoeken naar wat mooie plaatjes.

_DSC0129

_DSC0136

Na het eten nog naar het strand bij Grenen, het meest noordelijke punt van Denemarken. Hier komen de zeeën van het Skagerrak en het Kattegat samen. We zijn er wel via een wandeling over het strand naar toe gelopen, maar ik heb geen foto gemaakt. Veel mensen maakten een foto waarbij ze met 1 been in het water van het  Skagerrak staan en met de andere in het Kattegat.

_DSC0158_DSC0147-kopie_DSC0154

Morgenvroeg rijden we naar de ferry in Hirtshals. Na 2 uur en een kwartier varen zijn we rond 3 uur in Noorwegen en kan ons rondje door Noorwegen beginnen!

1. Jannie:
    10 juni 2023
    Die overtocht hebben wij ooit ook gemaakt. Met een camper. Mooie herinneringen aan Noorwegen, we hadden prachtig weer. Was nog voor het digitale tijdperk 😄