Dag 13 - Van Gryta naar Gjerde

3 augustus 2018 - Gjerde, Noorwegen

Vandaag niet het verslag vanuit de cabin of op de picknickbank voor de cabin, maar in de gezamenlijke ruimte. Er is  alleen in deze ruimte Wifi, dus vandaar. Ook wel weer gezellig. In deze ruimte, die je op de meeste campings vindt, kan je koken, afwassen en eten aan tafels. Dat wordt volop gedaan door de mensen die in tenten op de camping staan, of bij minder weer zoals vandaag. En Lisa is gezellig mee, nou ja, ze is filmpjes van Netflix aan het downloaden om vanavond in bed te kijken.

Vanmorgen vanuit Gryta naar Gjerda, camping Jostedal om daar morgen op de Jostedalsbreen, een gletsjer, te gaan wandelen. We vertrokken wat later want het was maar 3 uur rijden.

Als eerste een laatste blik op de gletsjer van gisteren en het meer waaraan onze camping lag.

_DSC5164 - kopie

We rijden verder richting Olden om ons ontbijt te halen. Onderweg rijden we langs een meer, en zoals afgelopen dagen al vaker het geval is, spiegelt dit meer ook weer geweldig. Het was op dat moment nog droog, maar een kwartier later regende het. Voor het eerst dan ook een gedeelte van de reis in de regen gereden.

_DSC5167

_DSC5168

_DSC5170

_DSC5172

De eerste stop op de route is een volgende gletsjer.

_DSC5176

_DSC5177

_DSC5180

_DSC5181

Onze volgende stop zou de oudste staafkerk van Noorwegen zijn, maar we waren te laat bij het dorpje om met de veerboot naar de overkant te gaan. De veerboot liep nog wel om 3 uur, maar aan de overkant is het nog een half uur wandelen om bij de staafkerk te komen, en dan moeten we ook nog weer terug. En dan wordt de laatste boot van kwart voor 5 terug wel erg krap.Maar wel wat foto's gemaakt in het dorpje bij de boot.

_DSC5185

_DSC5188

_DSC5190

En dan zijn we bij ons onderkomen voor de komende twee nachten, camping Jostedalen. Het huisje is wat simpel, maar ja, voor 2 nachten is dit prima te doen!

_DSC5194

_DSC5195

Buiten is het weer ondertussen opgeklaard en zie ik weer blauwe stukken lucht. Hopelijk is dit morgen ook zo, zodat we kunnen wandelen op de gletsjer.

1. Corine:
    3 augustus 2018