Dag 7 - Van Bergen naar Vangsnes

28 juli 2018 - Vangsnes, Noorwegen

Na het ontbijt vanmorgen de auto weer gepakt voor onze reis naar Vangsnes. Het 1e gedeelte van de route is 'normaal', waarbij we volgens mij wel meer in een tunnel dan buiten een tunnel gereden hebben, maar vanaf het moment dat we op de hoogvlakte zijn begint het mooie landschap.

Onderweg nog wel een aantal foto's, van wederom een spiegelend meer, kunnen maken.

_DSC4739

_DSC4740

_DSC4741

_DSC4743

_DSC4744

_DSC4745

_DSC4747

_DSC4748

Onderweg als verrassing ook nog een kleine waterval.

_DSC4751

En dan de hoogvlakte. We hebben sneeuw gezien en gevoeld, maar het was zeer minimaal!

_DSC4756

_DSC4766

_DSC4768

_DSC4769

_DSC4772

_DSC4775

_DSC4777

_DSC4779

Net voor onze camping, camping Djuvik, kijken we nog even bij een staafkerk. De staafkerk van Hopperstad. Dit is een van de oudste staafkerken van Noorwegen, die waarschijnlijk gebouwd is in 1140.

_DSC4787

_DSC4791

_DSC4795

Ons onderkomen voor vannacht:

_DSC4796

Het was vandaag een erg mooie dag. Niet alleen het weer was weer super, maar ook het vele moois onderweg! Nu heerlijk op het terras, al waait het wel een beetje heeeeel erg hard! Maar dat is dan weer goed voor de 1e was van deze vakantie, die zo wel erg snel droogt!

Morgen gaan we  verder naar naar Vassenden. Als eerste gaan we met de veerboot over van Vangsnes naar Dragsvik. Vervolgens wederom een toeristische route, de Gaularfjellet route.

1. Rini:
    28 juli 2018
    Prachtige foto’s! Wat mooi, die spiegeling in het water. En een leuk ‘hutje’ 😄. Nog veel plezier.
  2. Corine:
    28 juli 2018
    En dan zijn jullie alweer een week onderweg. Op naar de tweede. Mooie noorse plaatjes
  3. BC:
    29 juli 2018
    Kan Pieter het fotografisch allemaal aan?
  4. Pa:
    29 juli 2018
    Samen met pa de foto's bekeken.
  5. Petra:
    30 juli 2018
    Ja hoor Beert, alleen stoppen we de laatste dagen wat meer dan daarvoor 😀