Dag 8 - Van Vangsnes naar Forde

29 juli 2018 - Skei, Noorwegen

Na een beroerde nacht vanmorgen om 10 uur vertrokken vanuit Vangsnes. Het was warm in de cabin, dus slapen boven in het stapelbed was geen pretje. Laura dan maar bij papa in bed en mama op de bank. Daarnaast nog een aantal regenbuien op het dak van golfplaten, maar toch alles vanmorgen weer snel ingepakt en op weg naar de veerboot voor de overtocht naar Djagsvik.

Dat was ook weer een bijzondere ervaring. De man bij de boot hield een heel verhaal bij het betalen, maar wat hij vertelde begrepen we pas halverwege de tocht. We gingen niet rechtstreeks naar Djagsvik, maar eerst naar Hella, Daar moesten we allemaal van de veerboot af, een rondje maken op de kade en weer met de neus de andere kant op de veerboot op. Dat is weer eens want anders dan achterwaarts de veerboot op zoals we de campers in Hirtshals zagen doen!

Vanmorgen eerst was het nog bewolkt, maar op de boot was alle bewolking al weer weg en hadden we wederom een blauwe hemel.

_DSC4806

_DSC4810

_DSC4811

_DSC4813

_DSC4816

Vervolgens ging de toeristische route, de Gaularfjellet, verder langs het fjord, tot het moment dat we opnieuw omhoog gaan met de nodige haarspeldbochten naar het uitkijkpunt. Op dit uitkijkpunt hebben ze bijzondere betonnen bouwwerken gemaakt waar je op kan staan en zitten om naar de fjorden te kijken en ze te fotograferen.

_DSC4819

_DSC4822

_DSC4823

Vervolgens komen we weer op een hoogvlakte. Deze keer geen sneeuw.

_DSC4825

_DSC4827

_DSC4833

De volgende stop op de route is Likholefossen, een waterval waarover een brug is gebouwd.

_DSC4837

_DSC4841

_DSC4848

De andere fotograaf ...

_DSC4852

_DSC4853

En dan zijn we op camping Jolstraholmen tussen Forde en Skei. We zijn aangenaam verrast als we onze cabin voor vannacht zien. Niet alleen heel veel ruimte, maar een terras voor en een terras achter het huisje, een vaatwasser en een oven. De Spar is bij de camping, dus heerlijk zelf pizza's gemaakt met champignons, paprika, courgette, ham en mozzarella. En het weer is super! Dus lekker naast de cabin in de zon met een boek. Heerlijk, voelt bijna als Italië!

_DSC4856

_DSC4858

_DSC4859

_DSC4860

_DSC4862

Morgen gaat de reis weer verder naar Geiranger en ja, Pieter heeft weer een toeristische route uitgezocht. In Geiranger blijven we drie nachten. Daar is meer dan genoeg te doen: wandelen, met een motorboot het water op, uitzichtpunten en natuurlijk ook heerlijk rustig aan doen en even niet elke morgen pakken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corine:
    29 juli 2018
    Ziet er weer mooi uit. Hopelijk hebben jullie op de volgende camping ook zo'n onderkomen.
  2. Petra:
    29 juli 2018
    Ja, dat hebben we Corine. Dat hadden we voor drie nachten al van tevoren bedacht. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Dat laatste viel bij deze reuze mee. Er staan nog mooiere cabine, maar wij vinden deze al mooi en ruim.
  3. Gerda:
    30 juli 2018
    Jullie zien wel veel zeg. Pieter komt helemaal aan zijn trekken met het schieten van mooie plaatjes. Wij zijn onderweg naar onze vakantie bestemming. We blijven jullie volgen! Nog veel plezier!
  4. Petra:
    30 juli 2018
    Jullie een fijne reis en vakantie! De foto's in dit verslag zijn van mij. We maken allemaal foto's, alleen de meiden met de iPhone.