Dag 9 - Van Forde naar Geiranger

30 juli 2018 - Geiranger, Noorwegen

Vanmorgen bij het wakker worden was het net niet droog. Het zag er ook nog niet naar uit dat het zomaar open zou trekken. Brood gehaald, auto gepakt en op weg naar onze eerste veerboot, de boot van Sandane naar Lote.

_DSC4863

_DSC4879

De veerboot is net weg, dus we staan vooraan in de rij!

_DSC4866

_DSC4867

Nadat we de veerboot verlaten hebben pakken we natuurlijk weer een toeristische route. Helaas valt hier weinig te fotograferen. De weg is erg smal. Er zijn stukken bij waar geen twee auto's naast elkaar kunnen rijden en je op elkaar moet wachten, dus weinig foto's gemaakt op deze route.

_DSC4872

Rond 1 uur zijn we bij de volgende veerboot, de overtocht van  Hellesyit naar Geiranger. Deze tocht duurt 1 uur en vaart door de fjorden. We denken met de veerboot van half 2 mee te kunnen, maar helaas. Je kan ook reserveren en dat hebben wij niet gedaan. Er zijn zoveel reserveringen dat we niet mee kunnen op de  boot van half 2. Helaas dus wachten tot de volgende veerboot, de boot van 3 uur. Om half vier vertrekken we dan ook vanuit Hellesyit.

De waterval in Hellesyit en nog wat foto's van het wachten.

_DSC4881

_DSC4883

_DSC4884

_DSC4885

_DSC4890

_DSC4891

En dan vertrekken we. Het is inmiddels heerlijk weer en iedereen zit en staat dan ook boven op de veerboot. Er zijn ook een aantal bussen mee, dus toeristen genoeg!

_DSC4895

De tocht door het fjord is erg mooi.

_DSC4899

_DSC4902

_DSC4905

_DSC4906

_DSC4908

_DSC4912
Op de route zijn er de nodige watervallen. Ze zijn niet zo spectaculair, waarschijnlijk door het mooie weer van de afgelopen tijd. Bij sommige kan je zien dat er water heeft gestroomd, maar nu niet meer.

_DSC4914

_DSC4921

_DSC4923

_DSC4926

Als we in de buurt van Geiranger komen, zien we dat er twee cruiseschepen in de haven liggen. Wederom geen kleintjes. Ze liggen niet aan de kade vast, maar in het water. Met kleine bootjes zien we de passagiers, die in grote getale aanwezig zijn in Geiranger, weer teruggebracht worden naar het cruiseschip. Er zijn ook weer de nodige souvenirwinkels aanwezig in het dorp.

_DSC4929

De boot gezien vanuit onze cabin.

_DSC4936

Na het eten gaan we nog even met de auto omhoog naar een mooi uitkijkpunt. Vanaf hier kan je Geiranger beneden goed zien liggen.

_DSC4943

_DSC4947

_DSC4948

Hierna nog even ijsje in het dorp en een foto van mijn trolletjes (helaas wil Laura niet op de foto).

_DSC4961

En natuurlijk ons onderkomen voor de komende dagen. We blijven drie nachten in deze cabin. Het is weer een heerlijk ruime cabin.

_DSC4962

En het uitzicht vanaf het terras van de cabin.

_DSC4964

Nu nog even dit verslag maken aan de picknickbank buiten. Het is inmiddels 11 uur en nog licht en we zitten in korte broek. Het is wederom een heerlijke avond!

Morgen eerst uitslapen, en als het weer wederom goed is zelf met een motorbootje in het fjord varen.

1. Majella:
    31 juli 2018
    Hartstikke leuk om jullie zo te volgen!
  2. Corine:
    31 juli 2018
    Veel plezier híer de komende dagen.
  3. BC:
    31 juli 2018
    Mooi verslag, mooie foto's. Ga zo door!