Via de Hardangervidda naar Aurland

15 juni 2023 - Aurland, Noorwegen

Vandaag verlaten we Lofthus en gaan we naar Aurland. Maar zoals elke morgen halen we eerst broodjes. Dit keer ontbijten we in het haventje van Kinsarvik.

20230615_090744

Vanuit Kinsarvik gaan we via de Hardangervidda naar Geilo. Ook nu weer mooie spiegelingen in het water. Dit is de brug vlak na Kinsarvik.

_DSC0342

Als eerste stoppen we bij de Voringfossen. Dit is ondertussen een heel toeristische plek geworden met aangelegde, verharde paden om vanuit verschillende hoeken de waterval te kunnen bekijken. Het is er dan ook al mooi druk.

_DSC0350

_DSC0359

20230615_104427

Onder in de kloof nog een laatste restje sneeuw EN een regenboog!

Het rijden over de Hardangervidda is geweldig. Alleen maar mooie uitzichten en nog volop sneeuw en bevroren meren.

_DSC0363

_DSC0366

_DSC0369

_DSC0377

_DSC0380

Ook na Geilo blijft het landschap nog steeds schitterend.

_DSC0383

_DSC0385

En dan zijn we bijna in Aurland. Nog even afdalen naar beneden.

_DSC0387

Ons onderkomen voor de komende twee nachten. Wederom een mooi uitzicht. Het 1e cruiseschip is al voorbij gekomen.

_DSC6418_DSC6417

1. Gerda:
    15 juni 2023
    Ziet er weer heerlijk uit. Leuk om te lezen. Lekker genieten daar!
  2. Jannie:
    16 juni 2023
    Prachtig! En wat fijn om gewoon met je auto rond te rijden. Wij gingen destijds met een grote camper (voor 6 personen) en durfden toch niet de Hardangervidda rond te rijden. We hadden beide spiegels al verloren, een tegen de bergwand en een werd er zomaar afgereden. Mooi om nu te zien wat we toen gemist hebben.