Malta - Dag 4 - Blue Grotto, Marsaxlokk en Gozo

22 oktober 2019

Zoals gisteren al gezegd vandaag eerst nog even op Malta voordat we met de veerboot naar Gozo gaan.

Als 1e op weg naar de Blue Grotto. Onderweg komen we nog een mooi kerkje tegen, dus even stoppen.

IMG_1042IMG_1050IMG_1060

Ook nog een mooie foto van ons autootje ..

IMG_1069

En door naar de kust. Vanaf de kust kun je met een bootje voor 8 euro per persoon naar de grot. Dus wij ook in zo'n klein bootje. Het was leuk, maar net als gisteren ook nu weer niet heel enthousiast. Zowel Lisa en ik zijn het er over eens dat de boottochten op Malta toch anders zijn dan wij verwachten. Geen boot meer voor ons, behalve de veerboot. Anders komen we niet op Gozo!

IMG_1081IMG_1101IMG_1114IMG_1144IMG_1172

Na dit mooie tochtje van 20 minuten pakken we de auto weer en gaan we naar een uitzichtpunt met zicht op de Blue Grotto. Dat hadden we beter direct kunnen doen!

IMG_1195

IMG_1204

En weer verder. Nu naar Marsaxlokk, naar de gekleurde bootjes. Onderweg zien we nog een oude molen, dus wederom stoppen.

IMG_1214

En dan zien we de gekleurde bootjes en dat ziet er wel echt kleurrijk uit.

_DSC6458

IMG_1263_DSC6460_DSC6462IMG_1311IMG_1308_DSC6463IMG_1282

IMG_1242

IMG_1234

En dan gaan we terug naar de andere kant van het eiland, de linkerkant, waar we met de veerboot naar Gozo gaan. Onderweg naar de veerboot nog een prachtig zicht op Mdina. Nu kunnen we wel op de weg stoppen, wat de heenweg niet ging. Echt een mooie stad!

IMG_1319

Na een kwartiertje op de veerboot komen we in de haven op Gozo aan. Nu nog een half uurtje met de auto en dan zijn we in Xlendi, een dorpje aan de kust. We hebben een air bnb geboek, Een werkelijk heel mooi apartement voor 2 nachten. Morgen gaan we op verkenning op Gozo.

IMG_1330IMG_1322IMG_1325IMG_1326IMG_1320

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade