Malta - Dag 5 - Rondje Gozo

23 oktober 2019 - Gozo, Malta

Vandaag op Gozo. Op de planning staat een rondje met de auto over Gozo waarbij we wel zien wat tegen komen. Wat we wel weten is dat we naar de zoutpannen gaan, dus als eerste richting Zebbug.

Rijden op Gozo is toch iets anders dan rijden op Malta. Het gaat behoorlijk omhoog en omlaag en ook de wegen zijn een stuk smaller. Je kunt niet overal langs elkaar rijden, dus af en toe is het wachten.

De strook langs de kust waar de zoutpannen liggen is vrij lang. Je kunt een heel stuk langs de kust lopen met aan de ene kant de zoutpannen en aan de andere kant rotsformaties.

IMG_1366

IMG_1374IMG_1403

IMG_1408

_DSC6489

_DSC6491

De auto's staan overal geparkeerd, ook bij de zoutpannen. Wij parkeren ons autootje maar boven aan de 'weg' . Een weg is het niet echt. De wegen op Gozo in de dorpen zijn echt slecht, veel gaten.

_DSC6479

Onze volgende stop is Wied-Il-Gashri, een mooie baai. Om er te komen moeten we wel een stukje naar beneden lopen. Ook hier nemen mensen de auto mij, maar dat doen wij maar niet. Ik ben ondertussen gewend aan de smalle wegen en de gaten in de weg, maar deze weggetjes zijn toch een stap te ver.

IMG_1464

IMG_1462

Omdat het ook vandaag weer mooi weer is besluiten we naar het mooiste zandstrand van Gozo te gaan, Rambla beach. Tja, we zijn er eventjes geweest en het is een zandstrand, maar je gaat niet makkelijk het water in met alle keien die er liggen in het water. Dus maar weer verder in de auto.

Ondertussen is het tijd voor de lunch. Lisa heeft op internet een leuk restaurant gevonden, Country View. Het ligt vlak bij de haven en vanaf het terras, wat hoger ligt, kijk je ook op de haven en zie je in de verte de Blue Lagoon bij Comino.

IMG_1476

IMG_1492

IMG_1502

Na het eten gaan we verder met toeren. We gaan naar de vele kerken die op het eiland staan. We rijden van links naar rechts op het eiland, maar hebben uiteindelijk wel de meeste kerken op de foto.

IMG_1525IMG_1563IMG_1564

IMG_1594

En dan is het ondertussen al weer bijna avond. We zijn beide moe en gaan terug naar het apartement. Heerlijk met de beentjes omhoog lezen of een filmpje kijken!

Morgen verlaten we Gozo. We gaan naar Solena Hotel & Spa in Melieha. Het hotel staat aan een baai. Hopelijk is het morgen ook weer mooi weer en kunnen we daar nog een paar uurtjes van de zon genieten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl